06 February 2012

Lapptop Rosakkkk...

assalamualaikum...
apa khabar?????

hari ni aku rasa sedih giler la....laptop rosak lagi kot...bukak je dah mati...x boleh pnas skit..
lepas tu,down balik...aku tak tahu nak wat pe...aku tak penah lagi kena laptop rosak macam ni...
aku dah cakap beli je laptop baru tapi ade orang tu berdegil gak suruh betol kan je...sakit hati aku...laptop model lame die akan jadi susah...repair la macam ne rosak gak...hari ni pun dah bape kali die mati n aku dah tak larat lagi nak bukakkkk...aku betolllll2 tertekannn...

sebenarnya,semalam aku de kol kawan aku suruh mintak no mmber fb aku yang die gak belajar kat uitm alor gajah tapi die amik course computer laaa...
serius,masa tu aku buntu sampai aku kol sume kawan aku termsok si kerol yang dah lme aq x borak n ajiz...aq ingat kerol tahu rupanya x jugak tahu pasal laptopp...ajiz pulak tahu cuma die nak kena benda tu ade dpan mata...

oleh sebab dah terlampau sedih n gelabah aku pegi nangis kat si ajiz...aku dapat rasa kebodohan aku masa tu...masa aku nangis tu,ajiz pegi lagi gelabah aku lagi la rasa nak nangis.lame2 aku yang gelak sebab die gelabah over dos..serius masalah laptop ni betol2.wat aku tension...aku rasa muka aku masa tu dah muka baby nangis taw...macam ni:
memang buruk giler la.....

malam tu, aku dah dapat no budak fb aku...tapi die bzi lak..dalam otak aku assigment je..aku rasa kalau bff aku tengok ni...dieorg pun boleh gelak kott...at last,iaitu hari ni aku punya kelas cancel n assigment pun xpyah anta..tapi rsau gak kalau nanti ade lagi kan..

berbalikk pada member fb aku tu...aku cakap la laptop rosak sume dan segala masalah laptop yang ade...die pun cakap mybe overheat kot or ade virus...aku accept je...tapi dalam hati aku..aku nak jumpa n tunjukkan prob die...tapi malangnya,die punya jadual pack hari ni...dan hari ni,aku belek sendiri laptop aku...

entah kenapa aku jadi malu kata-kata n menganggu die and suruh gak tengok lappy aku selain dari hari ni...so,aku pun antar mesej cover line yang aku punya lappy rosak sebab virus n say thankz...padahal,sebenarnya bukan sebab virus tapi sebab aku sendiri tak tahu ape yang rosak...aku tak nak bebankan orang kecuali terdesak sangat-sangat...

dan jujurlah aku cakap,kalu orang tu taknak aku akan hormati keputusan die..aku tak nak orang lain fikir bukan2 pasal aku yang suka memaksa...aku lebih rela sorang2 walaupun ade member lain yang bising pasal attitude aku yang suka jalan sorang-sorang...pegi mana-mana mesti sorang...

aku harap laprop aku akan baik nanti,takpun,dapat laptop baru...masalah sangat hari ni....


p/s:jaga taw laptop korang jangan rosak macam aku...

wassalam...

No comments:

Post a Comment